راه‌کار دانش‌بنیانی| هزینه‌ ارسال صدا و تصویر اینترنتی کاهش یافت

راه‌کار دانش‌بنیانی| هزینه‌ ارسال صدا و تصویر اینترنتی کاهش یافت


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 51071
یک شرکت دانش‌بنیان با بیش از دو دهه سابقه فعالیت در حوزه فناوری رسانه، توانسته با استفاده از فشرده‌سازی حرفه‌ای Spark و دریافت‌کننده حرفه‌ای MCD-2500 هزینه‌های ارسال و دریافت صدا و تصویر ماهواره‌ای بر بستر اینترنت را کاهش دهد.

شرکت دانش‌بنیان نوآوران ارتباطات امید شرکتی دانش بنیان پژوهشی فعال در صنعت فناوری رسانه است. طراحی و تولید سخت افزار های پردازش، فشرده سازی و ارسال صدا و تصویر و راهکار های نرم افزاری برای ارائه خدمات ارزش افزوده و تعامل با مخاطبین در این شرکت منجر به تولید تعدادی محصولات جدید شده است. از جمله این محصولات می توان به فشرده سازه‌ای صدا و تصویر حرفه‌ای اشاره کرد که این شرکت اولین و تنها تولید کننده داخلی آن در کشور است.

این شرکت که سال ۷۷ در تورنتوی، کانادا تأسیس شد و از سال 83 ادامه فعالیت خود را در ایران از سر گرفت و در این 22 سال موفق به تولید محصولاتی چون  PEG4 Bench که محصولی برای تست و ارزیابی نیازهای پردازشی MPEG4 است، شده است.

به گفته محمدکاظم نجفی‌کوپائی مدیر عامل این شرکت، نوآوری در زمینه صنعت فناوری رسانه و نرم‌افزارهای خدمات ارزش افزوده الکترونیکی مهم‌ترین ویژگی این شرکت دانش‌بنیان است. در این شرکت خدمات پژوهشی و تجاری ارائه می‌شود.

محصولات و خدمات این شرکت با هزینه کمتر، کیفیت و امنیت بالا، درک کامل نیازها و مشکلات بومی و ساخته شده بر اساس نیاز های بومی به مشتریان ارائه می‌شود.

به طور مثال خدمات فشرده سازی و ارسال صدا و تصویر این شرکت با حذف هزینه‌های بالای پهنای باند ماهواره‌ای، انتقال صدا و تصویر با کیفیت استودیویی روی بستر اینترنت خانگی، تصحیی خطاهای ارسال و دریافت اینترنتی با استفاده از فناوری استاندارد ProMPEGFEC، صدا و تصویر شفاف و بی نقص روی شبکه و غیره به کاربران ارائه می‌شود.

نجفی‌کوپائی با اشاره به دیگر محصولات و خدمات این شرکت، می‌گوید: تولید مبدل‌های شبکه و وامدوله‌سازها، طراحی سامانه آنتن مرکزی بر بستر شبکه IPHEADEND، طراحی صداگذار و جداساز صدا، توزیع کننده سیگنال‌های ASI و SDI، طراحی سامانه تولید و ارسال راهنمای الکترونیکی برنامه‌ها و سامانه مدیریت یکپارچه سرپایانه از دیگر محصولات ما است.

 

در این شرکت، با اتکا به تیم تحقیق و توسعه خود به روزترین راهکارها را برای ارائه محصولات تجاری سطح بالا ارائه می‌شود. آن‌طور که مدیر عامل شرکت بیان می‌کند: محصولات این شرکت در این چند سال در عرصه تجهیزات انتقال صدا و تصویر، به یک برند داخلی بدل شده است. این شرکت به‌روزترین فناوری‌های مورد نیاز این عرصه را ارائه می‌کند.

این شرکت دانش‌بنیان با داشتن 7 کارمند به دنبال توسعه بازارهای جهانی محصولاتش است و در تلاش است تا بتواند محصولات و خدمات ارائه شده در شرکت را به دیگر کشورها هم صادر کند.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/23

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم